מוזיאון גדרה – הרוא(ע)ה באבנים

תערוכה במוזיאון גדרה: הרוא(ע)ה באבנים

במוזיאון גדרה בתערוכה הנוכחית שנקראת "זה בא מהבית" יש לי מיצג מעניין של קריסטלים ואבני חן. זה היה מאתגר להסביר לאוצרת התערוכה (המדהימה ששמה נורית יואלי) שאני לא אומנית במובן הרגיל של המילה אבל כן אני חתומה על העבודה כ"אומנות החיים".

 המיצג נבנה ממערה של אמטיסט, המשקפת את ילדותי בחיפה בשכונת חליסה שם גרנו במערה , כן זה היה הבית שלי. מערה עם אסבסטונים שחברת עמידר הוסיפה כקירות חיצוניים ודלתות, בין כוחי המערה לא ממש היו דלתות אלא מעברים שכאלה.

זאת הייתה ילדות של פשטות וטבע, כולנו היינו עניים כאלה.

היה לי חזון (ככה קוראים לזה היום, אז…זה היה חלום של ילדה קטנה) לצאת קדימה אל החיים, אני העזתי לנוע ולחולל שינויים רבים בחיי , ללמוד (תאר שני במנהל ותקצוב מאוניברסיטת ת"א, להתפתח (הכשרה רחבה בארץ ובעולם בעולם הרוח והרפואה האינטגרטיבית), להקים משפחה (בעל יקר, שתי בנות, נכדה חדשה וחתול) וגם לשמור עליה, לנהל קרירה עסקית בנקאית "מכובדת"(בתפקידי האחרון שמשתי כמנהלת תחום משאבי אנוש בבנק לאומי), כל אלו תוך כדי יציאה אל העולם הגדול לחו"ל וחזרה לישראל, לתל אביב ולבסוף להפוך את גדרה לבית שלנו.

במיצג שערכתי עבור המוזיאון, מתוך המערה מובילים נתיבי קריסטלים שונים, אבנים וצדפים המיצגים את אומנות מסלולי החיים שלי, התנועה והשינויים בחיי, פריצות הדרך שנעשו עם השנים כאשר כל נתיב העלה אותי במדרגות החיים, גם בעולם החומר וגם בעולם הרוח.

לפני שבע שנים הבנתי כי השלב העסקי (שהיה מקסים ומאתגר) בחיי הסתיים, ניצלתי חלון הזדמנות של פרישה מוקדמת מהבנק- השתחררתי מ"סיר הבשר" ויצאתי לרקוד את ריקוד החיים בעולם ההוליסטי אנרגטי.

כל אלו הובילו למי שאני היום ביעוד שלי לאהבה – עובדת היום עם קריסטלים ככלי מוחשי ו"פקרטי" לקידום חיי וחיי אלו הנקרים בדרכי כמורה ותלמידה למודעות רוחנית- לאומנות החיים.

בעבודה שלי עם הקריסטלים והאנשים אותם אני מלווה בתהליכי חיים בקבוצות וביחידים, אני עוזרת לעשות את אותם חיבורים אנרגטיים. אני רוא(ע)ה באבנים, אני רואה יחד ועבור האנשים באמצעות הקריאה בקריסטלים (בשיטות שפיתחתי) והקשבה ל"יש" בהדהוד לחוויות השפע והזרימה למה שקורה אותנו, וכמו רועה צאן – עוזרת בהולכה ממקום מסוים בחיינו למקום האחר אותו אנו לומדים להגדיר ואליו אנו רוצים להגיע – זה הריפוי מתוך אתגר בו אני עוסקת ומלווה את תלמידי ולקוחותיי באימון הרוחני באמצעות הקריסטלים.

אני מאד אוהבת לכתוב, לשתף ולתעד…בתיקיות המחשב שלי יש סיפורים רבים של פריצת דרך משמעותיות של לקוחותיי ותלמידיי, אין משהו שמרגיש לי יותר מצוין מזה! יש את הסיפורים בהם אני מטהרת בתים פרטיים או עסקיים (כן כמו פעם עם צמחי מרפא לפי שיטת הרמב"ם) כי משהו היה שם תקוע ואחרי עבודת מודעות משותפת – דברים נפתחים ויש תנועה והצלחה.

גדרה נבחרה למקום מגורינו – כי יש כאן אנרגיות מצוינות שניתן להעצים, למרות שבנותינו הבוגרות בחרו לא לעבור איתנו לכאן – הן מגיעות לביקור ואוהבתו מאד את אווירת המושבה. אנחנו (האיש שלי ואני) מרגישים מאד מחוברים לקהילה, אני יוזמת כל פעם משהו אחר מעניין לתנועה האנרגטית. למשל במשך חודשי הקיץ הנחתי מפגשי נשימות, מדיטציה, דמיון מודרך וצ'יקונג כל יום חמישי בקר וערב בגן בילו – ככה סתם כדי להתחיל את הסוף שבוע בכיף. המפגשים היו בחינם ותרומות שהתקבלו הועברו למשפחה של איתי לוי במסגרת המאמץ של גדרה לקדם את הניתוח שלו בחול – לנשימה חופשית.

ריפוי נוסף וחשוב – הוא לאדמה עצמה – היות והקריסטלים ברובם מגיעים מגאיה – אימא אדמה, ואנו משתמשים, כורים אותם מהמכרות ומדללים מקורותיה, אני מרגישה שיש צורך מעת לעת להחזיר קריסטלים לחזק את האדמה. אלו טקסים שאני עורכת ברחבי הארץ בעזרת דרי הקהילה בוגרים וילדי דור ההמשך שלנו. לקראת ראש השנה האחרון יזמתי וערכתי חגיגה שכזאת בגן בילו…רבים הגיעו (ילדים והורים) והיה אירוע מרגש מאד למשתתפים, אז הנה החיבורים שלנו. גם האדמה עליה הבתים שלנו נבנים, הגנים שלנו מתפתחים מחוזקים אף הם בחזרה עם אנרגית הקריסטלים.

אשמח לשמוע את דעתך

*


כל הזכויות שמורות - ריקי חן יהונתן - קסם הקריסטלים - © 2012
סמרטקיט - אינטרנט לקידום העסקים
דילוג לתוכן